Στη δραστηριότητα αυτή ασχολούμαστε με σοκολάτες. Φανταστείτε ότι όσοι συμμετέχουν σ' αυτή θέλουν να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερη.
Σε μια αίθουσα του σχολείου έχουμε τρία τραπέζια και άφθονο χώρο γύρω τους για να βάλουμε όσες σοκολάτες θέλουμε. Στο πρώτο τραπέζι έχουμε μια πλάκα σοκολάτας, στο δεύτερο τραπέζι δύο μπάρες και στο τρίτο 3.
Έξω από την αίθουσα υπάρχει μια μεγάλη ουρά μαθητών που περιμένουν να πάρουν τις σοκολάτες. Ο κανόνας λέει ότι κάθε παιδί μπαίνει στην αίθουσα, μονάχα αφού ο μπροστινός του έχει ήδη κάτσει. Μετά διαλέγει τραπέζι και από την στιγμή που θα κάτσει δικαιούται το μερίδιο που του αναλογεί από το τραπέζι. Έτσι όποτε κάποιος μπαίνει στην αίθουσα πρέπει να αναλογιστεί: "Αν η σοκολάτα του τραπεζιού που θα διαλέξω μοιραστεί δίκαια, σε ποιο τραπέζι με συμφέρει να κάτσω;" Κανείς δεν ξέρει σε ποιο σημείο θα απαγορευτεί η είσοδος κι άλλων μαθητών.
Ωστόσο, η πράξη της μοιρασιάς δεν αρχίζει μέχρις ότου κάτσουν όλα τα παιδιά.
"αν πάω στο πρώτο τραπέζι θα γίνουμε τρεις, θα πάρω δηλαδή το 1/3,
αν πάω στο δεύτερο θα γίνουμε 4, θα πάρω δηλαδή τα 2/4,
αν πάω στο τρίτο τραπέζι θα γίνουμε 4, θα πάρω δηλαδή τα 3/4. Τα 3/4 είναι η καλύτερη (μεγαλύτερη) από τις επιλογές μου, άρα θα πάω στο τρίτο τραπέζι."
Στη συνέχεια συζητήστε με συμμαθητές σας και συγκρίνετε την πορεία που σκεφτήκατε με τη δική τους. Διαλέξτε ποια διαδρομή ήταν η καλύτερη κατά τη γνώμη σας και εξηγήστε το γιατί.
Σε μια αίθουσα του σχολείου έχουμε τρία τραπέζια και άφθονο χώρο γύρω τους για να βάλουμε όσες σοκολάτες θέλουμε. Στο πρώτο τραπέζι έχουμε μια πλάκα σοκολάτας, στο δεύτερο τραπέζι δύο μπάρες και στο τρίτο 3.
Έξω από την αίθουσα υπάρχει μια μεγάλη ουρά μαθητών που περιμένουν να πάρουν τις σοκολάτες. Ο κανόνας λέει ότι κάθε παιδί μπαίνει στην αίθουσα, μονάχα αφού ο μπροστινός του έχει ήδη κάτσει. Μετά διαλέγει τραπέζι και από την στιγμή που θα κάτσει δικαιούται το μερίδιο που του αναλογεί από το τραπέζι. Έτσι όποτε κάποιος μπαίνει στην αίθουσα πρέπει να αναλογιστεί: "Αν η σοκολάτα του τραπεζιού που θα διαλέξω μοιραστεί δίκαια, σε ποιο τραπέζι με συμφέρει να κάτσω;" Κανείς δεν ξέρει σε ποιο σημείο θα απαγορευτεί η είσοδος κι άλλων μαθητών.
Ωστόσο, η πράξη της μοιρασιάς δεν αρχίζει μέχρις ότου κάτσουν όλα τα παιδιά.
Είναι μάλλον εύκολο να διαλέξει κανείς τραπέζι αν είναι στην αρχή. Όσο όμως προχωρά η διαδικασία γίνεται όλο και δυσκολότερο.
Ας πούμε ότι έχουν ήδη μπει 8 παιδιά. Τώρα είναι η σειρά σας. Μπαίνετε στο δωμάτιο και βλέπετε
Ας πούμε ότι έχουν ήδη μπει 8 παιδιά. Τώρα είναι η σειρά σας. Μπαίνετε στο δωμάτιο και βλέπετε
2 παιδιά στο πρώτο τραπέζι3 παιδιά στο δεύτερο τραπέζι3 παιδιά στο τρίτο τραπέζι
Πώς θα διαλέξετε τραπέζι;
Εγώ στη θέση σας θα σκεφτόμουν
Εγώ στη θέση σας θα σκεφτόμουν
"αν πάω στο πρώτο τραπέζι θα γίνουμε τρεις, θα πάρω δηλαδή το 1/3,
αν πάω στο δεύτερο θα γίνουμε 4, θα πάρω δηλαδή τα 2/4,
αν πάω στο τρίτο τραπέζι θα γίνουμε 4, θα πάρω δηλαδή τα 3/4. Τα 3/4 είναι η καλύτερη (μεγαλύτερη) από τις επιλογές μου, άρα θα πάω στο τρίτο τραπέζι."
Στη συνέχεια συζητήστε με συμμαθητές σας και συγκρίνετε την πορεία που σκεφτήκατε με τη δική τους. Διαλέξτε ποια διαδρομή ήταν η καλύτερη κατά τη γνώμη σας και εξηγήστε το γιατί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου